اسکای ول ET5 کراس اوور برقی کرمان موتور و مپنا

در نمایشگاه شانگهای 2023

اسکای ول ET5 کرمان موتور برقی شانگهای 2023 4 min

اسکای ول برند صادراتی کمپانی چینی Skyworth است. این خودرو در بازار چین با نام Skyworth ET5 به فروش می رسد.

اسکای ول ET5 یک کراس اوور برقی سایز متوسط و لوکس بوده که قرار است توسط گروه خودروسازی کرمان در سال جاری به صورت مونتاژی به بازار عرضه شود. در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 فرصتی داشتیم تا اسکای ول ET5 را از نزدیک مشاهده کنیم و در ادامه به بررسی ویژگی های آن می پردازیم.

اسکای ول برند صادراتی کمپانی چینی Skyworth است. در واقع همین خودرو در بازار چین با نام Skyworth ET5 به فروش می رسد، اما برای عرضه به بازارهای صادراتی نام اسکای وی Skywell برای آن انتخاب شده است.

لازم به ذکر است که این خودروی برقی مدت ها در ایران در حال گذراندن تست های لازم در شرایط آب و هوایی مختلف بود و پس از پشت سر گذاشتن این مراحل حال در آستانه مونتاژ و تجاری سازی قرار دارد. اسکای ول ET5 در ایران محصول مشترک شرکت خودروی برقی نوین ماهان (نبکا) بوده که این شرکت با هدف عرضه خودروهای برقی توسط گروه خودروسازی کرمان و مپنا تاسیس شده است. این شرکت ضمن ساخت خودروهای برقی، قرار است که در زمین ساخت و تاسیس ایستگاه های شارژ و ایجاد بستری برای استفاده از خودروهای پاک نیز فعالیت کند.

اسکای ول ET5 کرمان موتور برقی شانگهای 2023 8 1 min
طراحی ظاهری اسکای ول ET5

این خودروی برقی به نسبت برخی دیگر از رقبا در بازارهای جهانی دیزاین سنتی تری دارد. در واقع در پروفیل جلو چراغ های دوتایی را شاهد نیستیم و سعی شده که طراحی محافظه کارانه ای در این بخش داشته باشد. اسکای ول ET5 در نمای عقب چراغ هایی به هم پیوسته دارد و در گوشه های سپر نیز چراغ های مه شکن عقب تعبیه شده است. به نظر می رسد که نمای عقب این خودرو طراحی مدرنتری نسبت به نمای جلو داشته باشد.

اسکای ول در نمایشگاه شانگهای به عنوان یک برند فعال در زمینه توسعه خودروهای انرژی پاک حضور یافته بود و با محصول ET5 توانسته بود توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

اسکای ول ET5 کرمان موتور برقی شانگهای 2023 3 min
مشخصات فنی اسکای ول ET5

اسکای ول ET5 در بازار چین تنها با یک مشخصات فنی عرضه می شود. این خودرو یک کراس اوور باتری الکتریکی بوده و از یک موتور برقی 204 اسب بخاری با گشتاور آنی 320 نیوتن متری بهره می برد. به دلیل گشتاور لحظه ای موتورهای برقی، شتابگیری خوبی به نسبت قدرت و ابعاد برای این خودرو رقم خورده و این کراس اوور برقی قادر است طی 9.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و نهایت سرعت آن نیز 150 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. با وجود جانمایی باتری ها در کف کابین، حداقل فاصله این خودرو از سطح زمین 159 میلی متر بوده که برای یک کراس اوور الکتریکی مناسب به نظر می رسد.

در خصوص ظرفیت باتری اسکای ول ET5 هنوز اطلاع دقیقی نداریم، اما این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 520 کیلومتر مسافت تحت سیکل تست چین بوده و دارای ساختار الکتریکی 380 ولتی DC بوده که به موجب شارژ سریع سطح انرژی باتری ها طی 30 دقیقه از 30 به 80 درصد می رسد. در صورت اتصال به شارژر معمولی هم 11 ساعت زمان نیاز بوده تا باتری ها فول شارژ شوند.

اسکای ول ET5 در رده کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4698، 1908 و 1696 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2800 میلی متر اعلام شده است. این خودرو کابین جاداری برای 5 سرنشین دارد و به لطف برقی بودن، کف کابین تقریبا صاف طراحی شده است. با دلیل نصب موتورهای برقی و پک باتری، وزن اسکای ول ET5 نسبت به خودروهای بنزینی با ابعاد مشابه بیشتر بوده و این خودرو حدود 1920 کیلوگرم وزن دارد.

کرمان موتور اظهار کرده که در شش ماه اول سال جاری خودروی این خودرو را به بازار ایران عرضه می کند. هنوز در خصوص لیست دقیق آپشن های این خودرو در ایران اطلاعات دقیقی نداریم، اما تصور می کنیم که این خودرو دارای تجهیزاتی مانند سنسور نقاط کور، سیستم کمکی پارک خودکار، تشخیص خواب آلودگی راننده، سانروف پانورامیک، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، نمایشگر لمسی میان داشبورد، کروز کنترل و … باشد.

 

Special Offer

Get 35% off just today

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.